Freelance mailhandling
Direct mailings laten versturen door een freelancer helpt ROI te verhogen
Een direct mail is vandaag de dag nog altijd één van de best werkende marketing toepassingen. Niet alleen brengt deze jouw zaak extra onder de aandacht van klanten of prospecten, hij zet ook die leuke promotie extra in de verf of laat toe klanten te bedanken voor hun trouw. Bovendien is het nog steeds de beste manier om een zo groot mogelijk adressenbestand te bereiken. Elke persoon of zaak heeft immers een postadres, maar helaas nog niet altijd een e-mailadres.
Toch is een direct mailing, voor elke administratie, het marketing instrument bij uitstek om de interne planning te verstoren. Weinig bedrijven hebben immers mensen in dienst die full-time bezig zijn met het vouwen van mailings, het op envelop steken van poststukken of het kleven van postzegels en etiketten. In de meeste bedrijven moeten deze zaken bovenop de normale dagtaken worden uitgevoerd. Dit leidt ertoe dat de medewerkers hier of onnodig lang mee bezig zijn of normale (en soms cruciale) dagtaken vooruit moeten schuiven. Welke optie ook wordt gekozen, het resultaat blijft hetzelfde: een onnodige verlaging van de ROI per direct mailing en het rendement van uw administratie.
Geretourneerde direct mailings verwerken gebeurt sneller door een freelancer
Een tweede manier om de ROI van jouw direct mailing te verhogen, is het tijdig verwerken van de retourexemplaren. Door een hoge werkdruk wordt hiervoor in vele bedrijven pas tijd vrijgemaakt na het versturen van 3 of meer direct mailings. Het versturen van poststukken naar onbestaande of foutieve adressen betekent echter een extra verlies per verzonden exemplaar. Je betaalt niet alleen de portkosten, maar ook het verzendklaar maken van de direct mailing per exemplaar. Het blijven versturen naar dergelijke adressen betekent dus alleen dat je het verlies vergroot. Een directe verwerking van retourzendingen in het eigen direct mailingbestand, is dus aangewezen.
De ROI voor jouw direct mail verhogen met behulp van een freelancer?
Om de ROI voor een direct mailing te verhogen, zijn er logischerwijs 2 opties:
- Je verhoogt de opbrengst van de mailingcampagne: Dit is het streefdoel van elke zaakvoerder of marketing manager. Toch bestaat er geen recept voor de ultieme marketingcampagne. Dit houdt in dat elke campagne, hoe goed deze ook werd uitgedacht, een zekere graad van onzekerheid inhoudt op het gebied van ROI. De factor die niemand met precisie kan voorspellen is immers de respons van de doelgroep.
- Je verlaagt de uitgaven voor de direct mail: Die weldoordachte, efficiënt opgezette direct mailing campagne kan wel degelijk met een lagere kostprijs dan deze die je vandaag betaalt. Waarom gokken op de uitkomst van een marketinginspanning, als je eigenlijk nog voor de verzending ervan de investering al kan verlagen?
Home Quality ontlast je van die stappen in een campagne die de meeste tijd roven van jouw medewerkers en doet dit bovendien aan een tarief waarvan je versteld zal staan.
Neem nu contact op en ontvang een offerte, volledig op maat van jouw noden. Bovendien krijg je de garantie dat de offerteprijs ook gelijk is aan deze die je achteraf terugvindt op de factuur. Geen onaangename verrassingen dus.
Ja, ik wil mijn mailhandling in de handen van een expert geven!Elke Home Quality offerte is geheel vrijblijvend. Je kan dus altijd een vergelijkende calculatie (laten) opmaken tussen de ontvangen offerte en het totaalbedrag dat je vandaag betaalt voor een direct mailing. Al zal de offerte snel alle eventuele twijfels wegnemen.